„3D Защита“ е услуга за дебитни и кредитни карти, която осигурява високо ниво на сигурност, при разплащания в интернет. За всяка транзакция, инициирана чрез виртуален 3D ПОС терминал, банката генерира и изпраща до картодържателя искане за автентикация.
Картодържателят може да потвърди самоличността си чрез два метода: SmartID приложение или чрез автентиакция с попълване на статична и динамична парола.
При метод с попълване на пароли Алианц Банк България изпраща на посочен от картодържателя мобилен номер уникален секретен код, който служи за потвърждаване на плащането. Кодът е валиден до 15 минути от момента на създаването му и може да бъде използван единствено и само за транзакцията, за която е бил генериран.
Всички карти, издавани от Алианц Банк България, са предварително регистрирани за услугата. Услугата е напълно безплатна за картодържатели на Алианц Банк България.
Секретният код за потвърждаване на транзакцията се изпраща посредством SMS със следното съдържание:
Vashata ednokratna parola za VbV/SecureCode e 132188 (za plashtane s kod XGEJ)
Шестте цифри в текста на SMS-а представляват секретния код и следва да бъдат въведени в предвиденото за целта поле на уеб страницата, при осъществяване на транзакция. Четирите букви представляват код на плащането и служат за обвързване на SMS съобщението с конкретното плащане – този код е изписан в горната част на уеб страницата заедно с последните четири цифри от мобилния номер, към който е изпратен SMS-а със секретния код. Съобщението на уеб страницата гласи следното:
За плащане с буквен код XGEJ въведете паролата от шест цифри, получена чрез SMS на Вашия мобилен телефон ******5658.
В даденият пример цифрите 5658 представляват последните четири цифри на мобилния номер, към който е изпратен SMS-а.
Можете да заявите генериране и изпращане на нов секретен код за същата транзакция като изберете опцията „Генериране на нова парола“, разположена непосредствено под полето за въвеждане на секретен код.
Важни характеристики на услугата:
- Необходимо е да предоставите в банката мобилен телефонен номер, издаден от български мобилен оператор;
- SMS се изпраща и в случаите, когато номера се намира в роуминг;
- При три последователни грешно въведени секретни кода, банката блокира изпращането на нови кодове. В този случай следва да посетите офис на банката, за да заявите разблокиране на услугата;
- При три генерирания на нов секретен код за една и съща транзакция, банката блокира изпращането на нови кодове. В този случай следва да посетите офис на банката, за да заявите разблокиране на услугата.