Какво да направя, за да използвам новите функционалности?
В случай, че при сваляне на приложението SmartID сте посочили опцията „автоматична актуализация“ – не е необходимо да правите нищо.
Ако тази опция не е активирана, е необходимо да извършите актуализация на приложението SmartID съответно в “Play store” или „App store”. Обръщаме внимание, че не се изисква деинсталиране и повторно зареждане на приложението.
Mинимални версии на операционните системи
Android: v 6.0 и iOS: v 10.0.
Кой може да ползва тази функционалност?
Клиенти с регистрирани права за интернет или мобилно банкиране и карти с коректен телефонен номер за плащане при 3DS търговци в системата на банката.
Кои карти се визуализират?
Всички активни банкови карти, издадени от Алианц Банк, за които телефонния номер за плащане при 3DS търговци съвпада с телефонния номер за регистрация на приложението SmartID. За всяка визуализирана карта клиентът получава пуш нотификация.
Как да добавя карта?
В приложенето автоматично се визуализират всички карти, които отговарят на следните две изисквания:
- активирани са в системата на банката;
- телефонният номер за плащане при 3DS търговци в системата на банката съвпада с телефонния номер на SmartID.
В случай, че едно от тях не е изпълнено, картата нямa да присъства в приложението.
Как да премахна карта от приложението?
При деактивиране на карта от страна на банката или промяна на телефонен номер за плащане при 3DS търговци на екрана ще Ви се появи съобщение за промяна в статуса.
Мога ли да изтрия карта от приложението?
Не. Картата се премахва от приложението само след деактивирането й от страна на банката или при промяна на телефонен номер за плащане при 3DS търговци.
Колко време е необходимо за блокиране/отблокиране на карта?
Веднага – в рамките на 3-4 секунди.
Необходимо ли е допълнително действие от моя страна за активиране на картите за биометрия?
Не. Те са автоматично регистрирани за плащане с биометрия. Условието е Вашият телефон да има опция/функционалност за биометрични данни – пръстов отпечатък или лицево разпознаване.
В случай, че телефонът Ви не съдържа биометрия, за потвърждение можете да използвате ПИН код.
Мога ли да използвам за потвърждение ПИН за SmartID, а не биометрия?
Да.
Какво представлява опцията Включване/Изключване на SmartID потвърждение?
При изключена опция „SmartID потвърждение“ нямате възможност да потвърждавате онлайн плащания с тази карта чрез приложението. В този случай плащанията в интернет ще се оторизират единствено със статична+динамична парола. Опцията „SmartID потвърждение“ е в статус „Включена“ при първоначално визуализиране на картите в приложението.
Как да платя със статична и динамична парола, а не със SmartID?
Съществуват два варианта, независими един от друг:
- Да изключите „SmartID потвърждение“. В този случай плащанията в интернет ще се оторизират единствено със статична + динамична парола.
- В момента на плащане на страницата, на която се въвеждат данните за картата, изберете бутон „Допълнителни методи“ (намира се долу вляво на страницата, на която се въвеждат даните за 3DS). По този начин се прекъсва заявката за плащане с биометрия и се изпраща SMS на телефонния номер, регистриран в поле “GSM за 3D Secure“.
Кога се отразява в SmartID промяната на телефонен номер в системата на банката?
В рамките на 4 работни часа, поради необходимостта да се актуализират данните в сървъра за 3DS плащания на Борика.
Как да разпозная картите в приложението?
Над всяка карта се визуализира нейния картов продукт, а в изображението на самата карта се извежда информация за първите 6 и последните 4 цифри от номера й.
Мога ли да променя името (псевдонима) на конкретна карта в приложението?
В меню „Банкови карти“ се намира картата, която следва да се персонализира. В секция „Име на картата“ се въвежда ново име.
Съдържат ли се чувствителни данни за картите в приложението?
Не. В приложението се визуализира само маскиран номер на карта – първите 6 и последните 4 цифри от номера.