Важна информация за празничните дни от 30.12.2025 г. до 04.01.2026 г.

Бъди подготвен - запознай се с дейностите, които предстоят при прехода към евро 

Значителна част от техническите дейности, свързани с преминаване към еврото е планирана за периода 31 декември – 3 януари. За да бъдеш подготвен и да осигурим удобство през празничните дни, запознай се с приложената информация:

Ще може да плащаш с карта през всички почивни дни, с изключение на едночасов интервал, необходим за пренастройване - от 23:30 ч. на 31 декември до в 00:30 часа на 1-ви януари. След този час картовите системи ще преминат в нормален работен режим, като всички плащания ще се извършват в евро.

Разполагаемите суми по картите ще бъдат заредени на 30 декември в 17:00 часа. Зареждане на допълнителни средства няма да бъде възможно до отваряне на всички банкови системи за работа с евро, което се очаква най-късно на 4-ти януари.

Може да теглиш пари в брой в лева до 21:00 ч на 31 декември, когато банкоматите ще бъдат спрени за актуализация. От 00:00 часа на 1 януари, от банкоматите ще може да теглиш само пари в евро. 

ПОС терминалите на банката ще приемат плащания в лева до 21:00 часа на 31-ви декември. Промените за работа в евро ще продължат до 00:00 часа на 1-ви януари, след което всички плащания ще се извършват в евро.

Дигиталните платформи ще бъдат ограничени за ползване от 14:00 часа на 30 декември, но не по-рано от 4 януари 2026 г

От 14:00 ч. на 31 декември няма да може да правиш онлайн плащания на премии. Ако имаш предстоящи вноски, направи ги предварително.

Онлайн платформите за завеждане и проследяване на претенции, както и клиентските портали My Allianz и Алианц Здраве ще бъдат достъпни до 14:00 ч. на 31 декември и ще бъде възможно след 4 януари 2026 г.

  • При кражба на твоя автомобил незабавно се обади на нашия Център за обслужване на клиенти тел. 0700 13 014.
  • При ПТП или повреда на пътя – уведоми съответните компетентните органи на тел. 112.
  • Ако е необходимо репатриране или помощ на пътя (Автоасистанс) обади се на тел.  070013014 и следвай инструкциите на оператора.
  • При авария (теч, пожар, кражба) – осигури безопасността на дома и се свържи с нашия Център за обслужване на клиенти Асистанс център за насоки.
  • Пази всички документи за подаване на претенция след възстановяване на системите.
  • При спешен здравен случай – използвай тел. 112
  • При ползване на услуги по Алтернативен начин по абонаментно обслужване е необходимо да използвате получения от нас на СМС/Вайбър номер на здравната карта и при необходимост могат да бъдат продиктувани в лечебно заведение.?

От 4 януари 2026 г. всички системи поетапно ще преминат в  нормален режим на работа.

  • На 30 декември до 14:00 часа зареди онлайн своите карти със сума, достатъчна да покрие разходите ти в следващите 5 дни;
  • Предвиди известна сума в брой в лева за новогодишната нощ;
  • Планирай първите банкови преводи през 2026 година, но не по-рано от 5 януари 2026 
  • Можете да ползваш услугите на банковите офиси най-късно до 12:00 ч. на 30 декември
  • Междубанкови преводи, наредени на хартиен носител ще се изпълняват до 12:00 ч.
  • Междубанкови преводи през дигитални канали ще се обработват най-късно до 14:00 ч. 
  • Дигиталните платформи за електронно и мобилно банкиране ще са достъпни до 14:00 ч. на 30 декември
И не забравяй, че левови банкноти и монети ще могат да се използват през целия месец януари, в периода на двойно обращение.
Нашият екип от професионалисти е на разположение!