Процедура и срокове за разглеждане на оплаквания, свързани с дейността на дружеството и управляваните от него пенсионни фондове
ПОД
"Алианц България" АД обработва получените жалби в съответствие с
разпоредбите на Правилниците за организацията и дейността на съответните
пенсионни фондове (ПФ) и с утвърдената от дружеството Процедура.
Оплаквания,
подадени от осигурени в ПФ лица, пенсионери на ПФ и наследници на
осигурени или пенсионери, които са свързани решения на дружеството,
засягащи техните права се разглеждат и дружеството се произнася по тях в
петнадесетдневен срок от постъпването им.
Оплаквания, извън
описаните в предходното изречение се разглеждат и на лицата, които са ги
подали се изпраща отговор в тридесетдневен срок от получаването им в
дружеството.
Осигурените лица, пенсионерите и техните наследници
имат право да сигнализират Комисията за финансов надзор (КФН),
Консултативния съвет (КС) за осигурените в доброволния пенсионен фонд и
Попечителските съвети (ПС) за осигурените в универсалния и
професионалния пенсионен фонд за нарушения в дейността на Дружеството.
Съгласно Кодекса за социално осигуряване, КФН, КС и ПС са длъжни да
отговорят писмено на всяка жалба до два месеца от датата на получаването
й.
Процедура за обработване на оплаквания на ПОД "Алианц България"