Какво точно изисква поддръжката на електрически автомобил? Колко струва, за да работи безпроблемно? Каква е разликата в сравнение с конвенционалния автомобил, задвижван с гориво? Това са някои от въпросите, които потенциалният купувач си задава, преди да премине към електрически автомобил. Тъй като все повече производители пускат на пазара по-голям брой електрически модели и все повече икономики стават по-екологични, броят на хората, които задават тези въпроси, само ще се увеличава.  

По-ниски разходи за гориво 

"Зареждане на гориво" - това е аспектът, който най-често се повдига в дебата "електромобил срещу автомобил с двигател с вътрешно горене". И с право. Разходите за зареждане на вашия електромобил могат да бъдат дори нулеви, при условие че имате къща и покрив, оборудван със слънчеви панели. Електроенергията, произведена от тези панели, може да се използва за зареждане на вашия електромобил, което не ви струва абсолютно нищо, когато разглеждате финансите си на ежедневна база. Ясно е, че за този соларен покрив трябва да се инвестират средства, но ако все пак сте избрали такъв тип енергия извън преносната мрежа, безплатното зареждане определено ще ви хареса. Особено ако го сравните с парите на бензиностанцията, които давате на бензиностанцията всеки месец. 

Периодични прегледи 

Но какво да кажем за същинската поддръжка? От каква периодична поддръжка се нуждае един електромобил? 

Ами, всъщност разликата не е голяма в сравнение с конвенционален автомобил. Макар че новият ви електромобил може да няма двигател с вътрешно горене, със стотици движещи се части вътре, които се нуждаят от смазване, той все пак е механична машина. В това си качество той ще страда от същите болежки като традиционните автомобили. Когато пресмятате разходите за поддръжка на електромобила, можете да забравите за редовната смяна на моторното масло, масления и горивния филтър, въздушния филтър на двигателя, а понякога - на частите на изпускателната система или запалителните свещи. И така, от каква поддръжка се нуждае един електрически автомобил? 

Изненадващо, той всъщност може да се нуждае от малко масло. Но не обикновеното моторно масло, което използват другите автомобили. Повечето електромобили използват директно задвижване или многостепенна трансмисия, за да прехвърлят мощността на двигателя към колелата си. Тези трансмисионни системи може да се нуждаят от смазване, но графикът за поддръжка варира при различните производители. 

Колата трябва да спре, когато е необходимо. 

Както и при автомобила с двигател с вътрешно горене, вие искате спирачките ви да са винаги с максимална ефективност. Това означава да проверявате и от време на време да сменяте накладките, спирачните дискове или барабани. При повечето електрически автомобили част от спирането се осъществява от електрическия двигател, който се опитва да върне колкото се може повече енергия, преди да се задействат спирачките, което води до по-дълъг живот на спирачките. Освен това, в сравнение с другите автомобили, електрическият автомобил тежи по-малко - изхвърлянето на двигателя, ауспуха и резервоара за гориво означава, че автомобилът е по-лек и спирачките имат по-малко работа. Това обаче се компенсира от батерията, която електромобилите трябва да носят. Разликата между теглото на акумулатора от една страна, и теглото на двигателя и резервоара за гориво от друга в един и същи модел може да са различни при различните автомобили. Най-общо можем да кажем, че при поддръжката на спирачната система на електрическите спрямо останалите автомобили, електрическите може да се нуждаят от смяна малко по-рядко. 

Предстои ви неравен път! 

Нека сега да разгледаме окачването. Повечето от осите, шарнирите, лагерите, втулките, които можете да видите в конвенционалния автомобил, можете да очаквате да срещнете и в електрическия автомобил. И както всички знаем, тези части се износват с времето и се нуждаят от поддръжка. Така че в този аспект графикът за поддръжка на електромобила няма да се различава толкова много от този на автомобила с газово задвижване. Всеки път, когато чуете скърцане, тракане или други шумове, които не са се появявали преди няколко седмици, означава, че вероятно е време да отидете при механик. 

Постоянно в движение 

Но какво да кажем за самото сърце на електромобила? Нуждаят ли се автомобилите, задвижвани от батерии, от по-задълбочена поддръжка? Повечето електромобили използват охладителни системи, за да поддържат електрониката и самата батерия на разумни температурни нива. Ще трябва да сменяте или доливате охладителната течност. Някои автомобили дори имат специални въздуховоди, които помагат на батериите да работят при предпочитаните температурни нива. Цялата потребителска поддръжка, която трябва да направите, е да се уверите, че тези канали не са запушени и въздухът може да преминава свободно през тях. 

Другите дейности по поддръжката на електрическия автомобил не се различават от тези на бензиновия. Точно както при останалите автомобили, трябва да смените гумите, перата на чистачките, да извършвате някои антикорозионни бани два пъти годишно, от време на време да полирате фаровете или да направите полиране на боята.

Имате нужда от съдействие?

Нашият екип от професионалисти е на разположение!