Предупреждение: Използвате стар браузър. Моля, превключете на по-нов браузър като Chrome, Firefox или Microsoft Edge.

Пет стъпки към по-добро ментално и емоционално здраве

Mental Health

Какво представлява емоционалното здраве?

Емоционалното здраве е пряко следствие от способността ни да разпознаваме и овладяваме емоциите, които изпитваме, по здравословен начин.

За поддържането на добро ментално и емоционално здраве могат да допринесат следните 5 добри практики:

Превърнете съня в основен приоритет

Нарушаването на съня влияе пряко върху менталното здраве, както и недоброто ментално състояние се отразява върху качеството на съня. Образува се кръговрат, в който липсата на сън води до умора, която предизвиква тревожност и стрес. Менталният дисбаланс от своя страна нарушава съня и произвеждането на жизненоважния за доброто психическо състояние хормон – мелатонин.

(За преодоляването на проблемите със съня би било от полза стриктното спазване на график, според който продължителността на съня всяка нощ да бъде между 7 и 9 часа, като се заспива преди полунощ. Препоръчително е да се спи в напълно тъмно помещение, тъй като всякакви осветителни тела и устройства нарушават спокойствието на средата и отделянето на мелатонин.)

Движете се активно

Упражненията и физическата активност стимулират отделянето на хормони, които ни карат да изпитваме удоволствие и повдигат настроението ни. Вследствие на това се радваме на по-позитивен поглед върху различни моментни ситуации и се справяме с тях с по-голямо спокойствие и увереност. Освен това активният начин на живот допринася за по-добро функциониране на имунната ни система, както и за по-добър сън.

Практикувайте „дълбоко дишане“

Когато усетите, че нивото на стрес се повишава или изпитвате трудности при овладяването на емоции, вероятно ще забележите и физическата реакция на тялото – повишен сърдечен ритъм, по-високо кръвно налягане, световъртеж и кратки ускорени вдишвания. Дихателните упражнения могат да помогнат за прекъсването на този цикъл от реакции и да възстановят менталния баланс.

Говорете за емоциите си

За да разбирате по-добре емоциите си и да чувствате истински, ще бъде от полза да разсъждавате за тях на глас. Само чрез разговор, може да се достигне до откриването на нови гледни точки и подходи за справяне със ситуации. Ако в живота си нямате близък човек, на когото да можете да споделите, бихте могли да се обърнете и към лицензиран психотерапевт, който да ви помогне за изграждането на истинска здрава връзка със самите вас.

Участвайте в благотворителни инициативи като доброволец

Ще усетите значително подобрение в менталното и емоционалното си здраве, ако доброволно отделите от времето си за благотворителна кауза или организация. По този начин ще имате възможност да изместите фокуса на мислите си, по всяка вероятност да откриете и нови перспективи за ситуации, които определяте като проблематични. В резултат на това ще можете да се свържете по-добре с емоциите си и да оцените настоящия момент.

Чрез грижа за менталното и емоционалното здраве, всеки от нас би могъл да се радва на щастлив, осъзнат и хармоничен живот.

Имате нужда от съдействие?

Нашият екип от професионалисти е на разположение!