Allianz е застрахователен бранд #1 в света с рекорден ръст на стойността на бранда в своята история

16.10.2025

Allianz затвърди статута си на най-ценен застрахователен бранд в света и постигна най-високата стойност на бранда в своята 135-годишна история –  28.2 млрд. щ. долара
 
  • За седма поредна година Allianz заема първа позиция в класацията на Interbrand Best Global Brands и увеличи стойността на бранда си с 20% до 28.2 млрд. щ. долара.
  • Allianz се изкачи с две позиции до 27 място от всички брандове в световен мащаб и отново е най-ценният застрахователен бранд в света.
  • Рекордното увеличение на стойността на компанията се дължи на силните финансови резултати и ориентираността към клиентите, в съчетание с подобряване на силата на бранда чрез глобална бранд стратегия.

 

Allianz отново е сред най-ценните брандове в света и за седма поредна година е най-ценният застрахователен бранд в световен мащаб. В класацията на Interbrand Best Global Brands 2025, Allianz се изкачи с две позиции до #27 от всички корпоративни марки във всички сектори, като първите пет марки са Apple, Microsoft, Amazon, Google и Samsung. Освен това Allianz увеличи стойността на марката си до 28.2 милиарда долара, ръст от 20% спрямо предходната година – пет пъти по-висок темп на растеж от някои други брандове в класацията.

"В това време на несигурност все повече хора се обръщат към партньори, на които се доверяват, за да защитят това, което ценят най-много. Позицията на Allianz като водещ застрахователен бранд в световен мащаб, заедно с нарастващата стойност на нашия бранд, показва, че тази тенденция към доверие е конкурентно предимство за нас. Като предоставяме най-доброто изживяване за нашите клиенти, като сме релевантни в техния живот и вдъхваме чувство за увереност и оптимизъм за бъдещето, ние изграждаме водещ глобален бранд, който движи нашия растеж", каза Оливър Бете, главен изпълнителен директор на Allianz SE.

 

Стратегическото развитие на бранда е двигател на успеха

Силното представяне на Allianz в годишната класация на Interbrand е резултат от динамичната и ефективна бранд стратегия. С фокус върху основните ни силни страни - доверие, компетентност и защита на това, което е най-важно за хората, брандът е позициониран да създава дълбоки връзки и емоционални преживявания по целия свят. Allianz използва дългосрочни партньорства и новаторски инициативи, които позиционират компанията като доверен партньор и обединител, свързвайки клиенти, служители и общество чрез силата на спорта и обществените програми.

 

Подобряване на глобалното присъствие чрез стратегически партньорства

Като световен застрахователен партньор на Олимпийското и Параолимпийското движение, Allianz е водещ участник в най-голямото спортно събитие в света и притежава най-обширните права за именуване на спортни обекти чрез своето "Allianz Family of Stadiums" на различни континенти. Тези стадиони приемат спортни събития за 10 милиона фенове всяка година по света. Allianz Arena, домът на Футболен клуб "Байерн Мюнхен", отбеляза своята 20-годишнина през 2025 г. и през годините се превърна в емблематична икона на модерния футбол. Освен тези глобални партньорства, Allianz също се ангажира с национални клубове и фондации. Основен елемент от социалната ангажираност на компанията е осигуряването на подкрепа за младежи чрез насърчаване на грижа за здравето, участие в спортни дейности и равенство във възможностите за развитие на уменията и знанията.

 

За Interbrand Best Global Brands 2025

Interbrand е пионер в концепцията за оценка на марките от 1988 г. Това е първата компания, чиято методология е сертифицирана по ISO 10668 и изиграва ключова роля в разработването на самия стандарт. От 2000 г. класирането и докладът за най-добрите световни марки се публикуват ежегодно и това е една от най-утвърдените класации. Тази година 27-ото издание на класацията и доклада на Interbrand „Най-добрите световни марки“ е най-обширното проучване в света за ролята на марката за увеличаване на приходите и създаване на пазарна стойност.

Пълната класация Топ 100 Global Best Brands може разгледате тук.